Global marketing\'s main job is to create customer value in the global marketplace. This intensive seminar focuses on how managers evaluate global market opportunities and develop market entry and expansion strategies in order to create customer value on a global basis. The market entry and expansion strategies entail managing marketing mix elements, i.e., product strategy, distribution methods, pricing and promotion approaches in global markets. The primary challenge is to decide if the marketing mix strategies will be strictly local, global, or adapted from other markets. Lectures, readings, and case studies will be used to introduce and discuss key concepts in global marketing. Students are expected to read the assigned readings/cases prior to class and be prepared to participate in class discussion of them. Students will be placed in a group (not more than 3 students per group) for the purpose of case analyses. Each group is expected to produce a report (not more than 3 pages in length) based on its analyses and make a presentation to class. The case report should focus on the discussion questions listed below. These questions will also be used to frame class discussion of the cases.
В работе, связанной с производственными процессами, часто необходимо быстро принимать решения, исходя из постоянно меняющихся условий, новых данных и информации, появляющихся в режиме реального времени. Менеджерам, работающим в таких условиях, необходимо развивать навыки, привычки поведения, и аналитические способности, отличные от тех, которые необходимы сотрудникам функциональных служб или организаций, оказывающих профессиональные услуги. Навыки операционного менеджмента включают в себя способность раскрыть сущность бизнес-процессов и разбить его на отдельные элементы, умение структурировать первичные наблюдения и связывать их в единую логическую цепочку; умение вдохновлять (мотивировать) и направлять работу членов команды.
Предполагается, что в рамках данного курса студенты »вживутся« в роль операционного менеджера. Для этого в процессе обучения используются игры и конкретные ситуации, в которых студенты решают вопросы, с которыми сталкиваются операционные менеджеры в реальной практике. Курс направлен на развитие навыков критического анализа, соответствующего поведения, необходимых лидеру в условиях нехватки времени и ограниченных ресурсов. Например, для того, чтобы знать, »как себя вести, когда не знаешь, что делать«. После изучения данного курса студенты должны:
In today\'s business environment, the question of Business Ethics has become one of the most important topics of discuss. The business scandals that include insider trading, fraud, bribes and other misconduct have damaged economies, businesses, and many individuals. Business Ethics is a course that will provide the student with an understanding of how ethics can and must be applied to business. Using a combination of theory, moral dilemnas, case studies, and live events as they unfold in the press, the student will be able to understand and evaluate the consequences and value of Business Ethics. Is Business Ethics a Strategic Advantage will be a question for the student to determine. A key objective of the course will be for the student to better understand their own attitudes and concepts regarding business ethics; the expectations of shareholders and society; the benefits of business ethics to each one of us.
Социальная психология - отрасль психологии, изучающая закономерности поведения человека в социальной организации; взаимоотношения людей в процессе совместной деятельности; возникновения и развития коллективных и личностных установок, мотивов, побуждений; возникновения и разрешения межличностных конфликтов; поведения и социально-психологической адаптации людей в стрессовых ситуациях и т.д. Целью курса является изучение отдельных аспектов социальной психологии, важных для понимания функционирования успешных организаций, и выработка умения применять положения и концепции социальной психологии на практике. После изучения курса студенты должны быть способны:
Версия для печати
Россия, 119234, Москва, Ленинские горы, д. 1, стр. 52, тел.: + 7 (495) 939-2202, факс: + 7 (495) 939-2250, e-mail: mail@mgubs.ru
Copyright ї 2003-2016 Высшая школа бизнеса МГУ имени М.В.Ломоносова.Правила использования и конфиденциальность. Cделано в TMU Consulting.