Документ взят из кэша поисковой машины. Адрес оригинального документа : http://lib.mexmat.ru/books/58888
Дата изменения: Unknown
Дата индексирования: Mon Apr 11 04:09:20 2016
Кодировка: Windows-1251
Matthews G., Zeidner M., Roberts R.D. - Emotional Intelligence: Science and Myth :: Электронная библиотека попечительского совета мехмата МГУ
 
Главная    Ex Libris    Книги    Журналы    Статьи    Серии    Каталог    Wanted    Загрузка    ХудЛит    Справка    Поиск по индексам    Поиск    Форум   
blank
blank
Поиск по указателям

blank
blank
blank
Красота
blank
Matthews G., Zeidner M., Roberts R.D. - Emotional Intelligence: Science and Myth
Matthews G., Zeidner M., Roberts R.D. - Emotional Intelligence: Science and Myth

Читать книгу
бесплатно

Скачать книгу с нашего сайта нельзя

Обсудите книгу на научном форуме



Нашли опечатку?
Выделите ее мышкой и нажмите Ctrl+Enter


Название: Emotional Intelligence: Science and Myth

Авторы: Matthews G., Zeidner M., Roberts R.D.

Аннотация:

Emotional intelligence (EI) is one of the most widely discussed topics in current psychology. Although first mentioned in the professional literature nearly two decades ago, in the past five years it has received extensive media attention. The term "emotional intelligence" refers to the ability to identify, express, and understand emotions; to assimilate emotions into thought; and to regulate both positive and negative emotions in oneself and others. Yet despite the flourishing research programs and broad popular interest, scientific evidence for a clearly identified construct of EI is sparse. It remains to be seen whether there is anything to EI that researchers in the fields of personality, intelligence, and applied psychology do not already know. This book offers a comprehensive critical review of EI. It examines current thinking on the nature, components, determinants, and consequences of EI, and evaluates the state of the art in EI theory, research, assessment, and applications. It highlights the extent to which empirical evidence supports EI as a valid construct and debunks some of the more extravagant claims that appear in the popular media. Finally, it examines the potential use of EI to guide practical interventions in various clinical, occupational, and educational settings.


Язык: en

Рубрика: Психология/

Статус предметного указателя: Неизвестно

ed2k: ed2k stats

Год издания: 2002

Количество страниц: 697

Добавлена в каталог: 21.03.2010

Операции: Положить на полку | Скопировать ссылку для форума | Скопировать ID
blank
Предметный указатель
blank
Реклама
blank
blank
HR
@Mail.ru
       © Электронная библиотека попечительского совета мехмата МГУ, 2004-2016
Электронная библиотека мехмата МГУ | Valid HTML 4.01! | Valid CSS! О проекте